víz

Mindennapi életünk során néha kevés figyelmet fordítunk a vízivásra., különösen a téli hónapokban.

Az ayurvéda bőséges útmutatást nyújt arra, hogy hogyan, mikor és mennyi vizet igyunk.

Az ayurvédikus gyógyászat kiemelt hangsúlyt fektet az emésztőrendszer jó működésére. A vízivás ezt közvetlenül befolyásolhatja.

A vízfogyasztás emésztés után erőt ad a testnek, étkezés közben nektár, közvetlenül evés után méreg, emésztési zavarok esetén pedig gyógyszer.

Étkezés után 2-3 órával a vízivás a test folyadék háztartásának fenntartásában segít és így lehetővé teszi a sejtek szövetek zavartalan működését. Egyensúlyban tartja az agni-t (agni jelentése tűz, itt az emésztés erejét jelenti). Tisztítja az emésztőrendszert, megvéd a mérgek felhalmozódásától.

Étkezés közben a vízivás segíti a nyál, és az emésztőnedvek elkeveredését az étellel rágás közben.

Közvetlenül étkezés után a vízivás felhígitja az emésztőnedveket és rossz emésztést okozhat. Ha ez krónikussá válik csökken az emésztés ereje. Mérgek halmozódnak fel először az emésztőrendszerben, majd az egész testben.

Általános tanácsok:

-reggel ébredés után igyunk 1-2 pohár langyos vizet (esetleg pár csepp citromlével

-ne igyunk étkezés előtt 1 illetve étkezés után 2 órán belül

-ne igyunk közvetlenül vizelet vagy széklet ürítés után

-igyunk pár kortyot étkezés közben

-kerüljük a hideg vízivást tea, kávé, tej fogyasztása előtt illetve utána

-ne igyunk közvetlenül nehéz fizikai terhelés után

-a napi víz mennyiség 2-2.5 l

-kerüljük a vízivást ha túl éhesek vagyunk

-vegyük figyelembe egyéni alkatunkat, egészségi állapotunkat, és az évszakokat

-ne igyunk hosszabb időn át műanyag palackban tárolt vizet

-soha ne igyunk jéghideg vizet

Végül igyekezzünk figyelni és megérteni testünk természetes igényeit!

Joomla SEF URLs by Artio