Nők Holnap címmel érdekes statisztikát tett közzé ezév nyarán Surekha Poddar aNielsen Holdings vezető szakembere Mumbaiban. Maga a cég egy világszerte elismertinformációs vállalat, mely mintegy 100 országban van jelen, székhelye New York és Diemen(Hollandia).A Nők Holnap az egyik legátfogóbb vizsgálat, mely a nők mai élethelyzetére koncentrál.Világszerte 6500 nőtt kérdeztek meg 21 fejlett és fejlődő országban: Ázsiában, Európában,Latin-Amerikában, Afrikában és Észak-Amerikában. Az eredmények szerint az indiai nők alegoptimistábbak: optimistábbnak bizonyultak sok fejlett országbeli nőtársuknál is.

indiai nő

Annakellenére, hogy a vizsgálatok azt is kimutatták: mindennapjaik jóval stresszesebbek, minta más országokban élő hölgyek, asszonyok élete. Ugyanis szeretnék megőrizni kultúrájukhagyományait, s ennek összehangolása sok esetben nehézséget okoz a modern női szerepkövetésével.A statisztikák érdekes, sőt elgondolkoztató eredményeket hoztak. Az indiai nők majdnemkétharmada folyamatos stressz helyzetben érzi magát. (Ez az arány jóval magasabb, minta fejlett országokban, ahol a nők csupán 38 százaléka nyilatkozott így.) Ennek ellenérepozitívabb a gondolkodásuk, és sokkal bizakodóbbak a jövőt illetően. Egyes szakemberekszerint ennek oka egyértelműen az óind filozófia és hit gyökereiben keresendő.Az indiai nők a komoly anyagi nehézségek ellenére több lehetőséget látnak a mindennapoknehézségeinek megoldására, mint az előző generáció asszonyai. 78 százalékánakmeggyőződése, hogy lányaira jobb anyagi lehetőségek várnak. 81%-uk érzi úgy, hogylányaira nagyobb pénzügyi stabilitás vár, 83%-uk a jobb oktatást, 84%-uk pedig atechnológiához való jobb hozzáférést emelte ki.

Ebben India jelentősen eltér sok fejlődőországtól, ahol egyértelműen kimutatható a nők megbecsülésének és anyagi helyzeténekromlása.Az indiai nők egyértelműen családorientáltak, sokkal nagyobb mértékben, mint a fejlettországokban élő társaik. A megkérdezettek több, mint háromnegyede rendkívül fontosnaktartja, és minden lehető módon támogatja gyermekei továbbtanulását. Ez sok esetben mégolyan áldozatokkal is jár, hogy kénytelen lemondani új ruhák vagy szépségápolási cikkekvásárlásáról. Ennek ellenére optimizmusuk töretlen a jövőt illetően, hiszen női tartásukés erejük nem a kozmetikai portékákból fakad. Elgondolkoztató, hogy az indiai 76%-os eredménnyel szemben a fejlett országokban a nők csupán 16%-a (!!) érzi úgy, hogygyermekei továbbtanulása érdekében érdemes lemondani bizonyos luxus cikkekről.A Nők Holnap tanulmány azt is megállapította, hogy Indiában a nemek hagyományosszerepei mellett egyre erősödik a nők és férfiak közötti megosztott felelősségvállalás, deegyúttal erősödik a nők hatása a gazdasági életben is.

– A piaci elemzők is egyre fontosabbnak ítélik őket – mondja Surekha Poddar, a Nielsen Indiaregionális irodájának igazgatóhelyettese.

Írta: Kellár Márta

Joomla SEF URLs by Artio